Som produsent av aluminium er Hydro en av verdens største aktører. De har full kontroll over verdikjeden fra bauksitt til ferdig aluminiumsprodukter samt fokus på reversert logistikk. Som de fleste aktører opplever også Hydro at samfunnsutviklingen vi ser fremtone seg i dag, gjør at Hydro må tenke nytt. Gjennom samarbeid og konferansevirksomhet har Hydro sammen med andre aktører utformet en del spørsmål rette på fremtiden, som hvordan verden vil se ut, hvordan skal vi komme oss dit vi ønsker og hvordan vil vi at verden skal se ut. Som stor aluminiums og energiprodusent ser man mange utfordringer i fremtiden. Dette er spørsmål som omhandler bærekraftighet og evnen og viljen til å tenke bærekraftig. Selv om mange betviler mennesket påvirkning på naturen, enten det er avmagring eller global oppvarming, vil de fleste se at man ikke kan fortsette i samme tempo som vi gjør i dag. Men vi kan finne løsninger på mange problemer, det har vi sett gjennom historien.
Selv med disse utfordringene leverer Hydro godt foran forventet resultat for 3. kvartal, sier konsernsjef Svein Brandtzæg, og det er fortsatt god etterspørsel etter aluminium. Ikke å stikke under en stol er Kina en stor kunde og de har bestilt mer enn forventet den siste tiden. Selv med de usikre tidene vi har vært i gjennom og går i møte, forventer vi fortsatt 4-5% økning. Dette gjør at vi kan fortsette satsningen både innenlands og globalt samtidig som vi holder fokus på de utfordringene som vi vet kommer i årene framover.