Som en del av Reitangruppen har Narvesen et godt fundament for drift og utvikling. Som kioskselskap selger Narvesen alt fra hurtigmat til magasiner av alle slag. Fra november introduserer Narvesen sin nye veganpølse, som inneholder 3 ganger så mye proteiner som de andre pølsene. Stian Breivik som er markedssjef jubler over den gode nyheten, og sier at de satser mer på kostholdriktig mat som de kan tilby kundene sine. Med det økte fokuset på sunn mat, er veganpølsen et steg i riktig retning, hva mat angår. Veganpølsen ligner til forveksling de ordinære pølsene både i smak og utseende.
Vi opplever stadig større etterspørsel etter sunne, smarte alternativ til kjøttpølsene for en matbit i farta. Vi tenkte at det må vi finne mer ut av, men trodde det skulle bli vanskeligere å finne noe som kunne erstatte kjøttpølsene på smak. Veganpølsen er unik i så måte, med sitt høye proteininnhold og samtidig til forveksling lik smak.
De nye pølsene har lavere saltinnhold, lavere karbohydratinnhold samt lavere fettinnhold enn de velkjente, samtidig som proteininnholdet er tredoblet. De kommer som vanlige grillpølser og choriziopølser.
Samtidig lanserer Narvesen også nye kjøttpølser etter den kjente bareieren Jan Vardøen. Disse har et høyt kjøttinnhold og med nye kryddersmaker, skal disse fronte den ekte håndverksmat med topp kvalitets råvarer.
Med den nye satsningen vil Narvesen befeste sin posisjon i retail markedet som de allerede er en av de ledende aktørene. Med Odd Reitan og Reitangruppen i ryggen, kan Narvesen trygt fortsette handelen med fornøyde kunder.